B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 december 2007

Feed Analysis - Feedburner statistieken

Een Twitter bericht van Pascal Vanhecke maakte mij attent op Feed Analysis v1.0. Dit tool genereert op basis van Feedburner statistieken een aantal verhelderende grafiekjes.

Feedburner, onlangs opgekocht door Google, is een tool dat toelaat RSS-feeds aan te maken voor blogs. Het leuke aan Feedburner is dat het heel wat inzicht geeft in het gebruik van de RSS-feeds van een blog. Feed Analysis v1.0 voegt nog een extra dimensie toe. De plaatjes hieronder zijn gebaseerd op de Feedburner CSV-stats voor de feed van dit Blog.


Indien ik bijkomende advertenties zou plaatsen op dit blog (ik vermoed Google Adsense), zou mij dit 15 USD per maand opleveren. De totale waarde van dit blog zou rond de 1000 USD zijn. Geinteresseerden kunnen zich steeds aanmelden.


Voor zover het u zou interesseren, u komt hier het vaakst langs op maandag en het minst vaak op zaterdag. U kan niet meer zeggen dat u niet geinformeerd bent.

2 Bedenking(en) :
Blogger Pascal Van Hecke had op 07 december, 2007 10:22, de volgende bedenking ...

Ik heb dat ding dus ook geprobeerd, maar het is me zelf niet zo duidelijk wat er met dat taartgrafiekje bedoeld wordt...

- Nieuwe subscribers per dag
- Totaal aantal subscribers per dag (dat zou eigenlijk zinloos zijn, je kan er donder op zeggen dat dat altijd de maandag zal zijn omdat na het weekend mensen hun desktop feedreaders nog eens opstarten en Feedburner op maandag altijd meer subscribers registreert)
- Aantal bezoekers, zoals je zelf suggereert (maar waarom noemen ze het dan zelf subscribers)

 
Blogger Pascal Van Hecke had op 07 december, 2007 10:29, de volgende bedenking ...

(bij nader inzien: het gaat niet over bezoekers op de site, maar enkel over feedgebruik.
De csv file heeft het over
- subscribers (geschatte aantal op basis van trafiek, ip adressen en user agents op feed)
- hits: echte hits op de feed, bv elke keer dat bloglines en Google feedfetcher komen checken is dat een hit
- views: hoeveel keer feed items worden gevisualiseerd in een feedreader (werkt met een verklikkerimage in de source van de feed, een onderdeel van Feedstats Pro (wat nu gratis is)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails