B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

27 december 2007

Google Pagerank wetenschappelijk onderzocht

Onderzoekers van de UCL voeren al een tijdje wetenschappelijk onderzoek over Google Pagerank. Hierbij wordt de problematiek vanuit een wiskundige invalshoek bekeken. Geïnteresseerden kunnen een kijkje nemen in de volgende documenten : Pagerank, un aperçu, Google's PageRank and the Choice of the Outlinks, Influence of the outlinks of a page on its PageRank en Maximizing PageRank via outlinks.

Zou de Pagerank van dit blog nu verhogen door de outlinks naar deze publicaties ?

3 Bedenking(en) :
Blogger Luc Callemeyn had op 29 december, 2007 12:43, de volgende bedenking ...

Is een pagerank hoger voor wie Ad-Words staan heeft?
Wanneer wordt die aangepast?
Bemerk je dat in de bezoekerscijfers dat zoekwoorden eerder naar je site geleid worden?

 
Blogger Luc Van Braekel had op 29 december, 2007 13:19, de volgende bedenking ...

@melkboer: Nee, Pagerank wordt niet beïnvloed door Adsense, omdat Adsense via een javascript gegenereerd wordt, waarvan de Googlebot de links niet volgt.

Hoe snel nieuwe artikels op een blog gespiderd worden door Google, hangt van veel factoren af. Als je een redelijk hoge pagerank hebt en je "pingt" bij elk nieuw artikel automatisch een aantal ping services zoals weblogs.com, dan komt Google binnen een paar minuten na het posten al het nieuwe artikel spideren, zoals ik de laatste tijd al veel ondervonden heb.

@bvlg: Ik heb intussen de artikels van de UCL gelezen. Ik vrees dat ze uitgaan van verouderde formules, zie bijvoorbeeld http://www.seomoz.org/blog/how-pagerank-works-why-the-original-pr-formula-may-be-flawed . De echte en volledige pagerank-'formule' die Google *nu* gebruikt is in ieder geval niet publiek.

 
Blogger Luc Callemeyn had op 30 december, 2007 16:35, de volgende bedenking ...

Bedankt LVB,voor de toelichting.

Ik heb bemerkt dat dit "spideren van Google" ook voor mijn eenvoudig blogje zonder specialiteiten het geval is,
vanmiddag 2 uur na het plaatsen van "boer koopt Mercedes" vond ik dit al terug in de Google zoekwoorden op plaats 2.
Nochthans heb ik maar pagerank 3.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails