Mobile en Social Networking
Begin deze maand heeft onderzoeksbureau Nielsen Mobile enkele cijfers vrijgegeven over de relatie tussen bezitters van een "mobile phone" en "social networking". In het UK en in de USA gebruikt respectievelijk 1,7% en 1,6% van de mobile subscribers hun mobiele telefoon om social networks te bezoeken. In enkele andere Europese landen lag dit percentage aanzienlijk lager (0,8% in Spanje, 0,6% in Italië en Frankrijk, 0,2% in Duitsland). In relatieve cijfers lijkt dit vrij weinig, de absolute cijfers zijn wel indrukwekkender, het betreft immers reeds 812.000 gebruikers in het UK en meer dan 4 miljoen gebruikers in de USA. In de aankondiging werd overigens niet vermeld hoeveel mobiele telefoons al effectief kunnen gebruikt worden om te surfen.
Facebook is in het UK het meest bezochte social network bij personen die via hun mobiele telefoon surfen. Facebook kende in het eerste trimester van 2008 557.000 unieke bezoekers vanuit het UK. Op de tweede plaats komt MySpace met 211.000 unieke bezoekers.
Op de eerste editie van de Plugg-conferentie onlangs, een event waar Europese startups de gelegenheid kregen zich voor te stellen, vielen de termen mobile en social networking heel vaak. Uit deze cijfers van Nielsen Mobile zou wel eens kunnen blijken dat de combinatie van beide inderdaad vuurwerk zou kunnen geven. De tarieven voor mobiel surfen moeten dan wel nog aanzienlijk dalen om de kostprijs van het mobiel surfen dragelijk te maken.
Technorati : Nielsen - Mobile - Social Networking
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home