B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 mei 2008

Verkeer

Enkele losse bedenkingen over het verkeer dat ik de afgelopen dagen mocht observeren.

Waarom verloopt het verkeer op het Meiserplein steeds zoveel moeilijker telkens als het verkeer geregeld wordt door verkeersagenten, wat bijvoorbeeld dinsdagmorgen het geval was.

In de ochtendfile vanmorgen viel mij een wagen op met een grote sticker van Groen! op de achterruit. Je zou toch verwachten dat Groen! supporters niet met de wagen zouden gaan werken. Het was bovendien nog een donkerblauwe wagen ...

Mijn werkgever heeft alle medewerkers die met de wagen komen gevraagd of ze bereid waren een grote klever op de achterruit te kleven met publiciteit. Het is altijd grappig om wagens met deze stickers in de file op te merken. Kijk weer een collega. Netwerken met collega's op de snelweg zit er wel niet in ...

Als je je op een snelweg strikt aan de maximumsnelheid van 120 km/u houdt (bijvoorbeeld buiten de spits of op snelwegen ver van Brussel), word je om de haverklap voorbijgestoken door het merendeel van de andere personenwagens op de snelweg. Ik begin mij af te vragen of de snelheidsaanduiding in mijn wagen wel correct is. Bovendien moet ik dan ook twijfelen aan de accuraatheid van de snelheidsaanduiding op mijn GPS.

Vanmorgen hoorde ik op de radio verschillende bestuurders die verklaarden nu reeds trager te rijden op de snelwegen om zo brandstof uit te sparen. Brengen zij zichzelf niet in gevaar door hun veel lagere snelheid ten opzichte van de andere bestuurders ?

Vanmorgen bij het aanschuiven op de Reyerslaan richting Meiserplein merkte ik voor mij zware rook op. Ik vermoedde eerst dat er een voertuig in brand stond. Uiteindelijk bleek het een sproeiwagen van de federale politie te zijn. De sproeiwagen stootte ongelofelijke hoeveelheid donkere rook uit. Heeft de federale politie nog niet overwogen een roetfilter te plaatsen op deze voertuigen ? Ik ben ook wel benieuwd naar het verbruik van deze voertuigen. Hierover is op de site van de federale politie niets te vinden. Misschien kan de overheid wel besparen op brandstofuitgaven door de sproeiwagens minder vaak te laten uitrukken.

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 15 mei, 2008 00:20, de volgende bedenking ...

Je gps-positie wordt bepaald door driehoeksmeting met sattelieten die een tijdcode uitsturen. Die tijdcode dan gebruiken om je snelheid te berekenen is nog steeds zeer nauwkeurig.

GPS snelheid is dus betrouwbaarste.Ik klok de cruise control altijd af op 123 op de gps. Dat is al 135 op de teller van de wagen, nochtans geen oud wrak.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails