B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 mei 2008

Advertenties op social networking sites werken niet

Volgens een persbericht van Prospectiv blijkt uit een onderzoek bij 800 gebruikers van social networking sites zoals Facebook, MySpace, Friendster, Hi5 dat advertenties niet werken.

58% van de respondenten verklaarden dat heel weinig advertenties overeenkwamen met hun interesses en voorkeuren. Daarboven verklaarden nog 29% van de respondenten dat geen enkele advertentie overeenkwam met hun interesses en voorkeuren.

Amper 7% van de respondenten zei regelmatig te klikken op advertenties. 54% daarentegen klikt er nooit op, 39% af en toe.

Gevraagd naar wat gebruikers dan willen van adverteerders zagen 62% van de respondenten kortingaanbiedingen wel zitten, 24% van de respondenten zag e-mails newsletters met kortingaanbiedingen, nieuws en tips wel zitten. 14% kon zich wel vinden in uitnodigingen voor interacteive email mailing lijsten, online forums of social networking.

85% van de respondenten verkoos een gratis social networking site met advertenties boven een betalende social networking site zonder advertenties.

Buiten het persbericht en enkele blogs waar de cijfers overgenomen werden heb ik nergens gedetailleerde resultaten van de survey teruggevonden. Waar de 800 geënqueteerde personen zich bevonden, hoe ze gecontacteerd werden en wat hun profiel was en ten slotte wat de foutenmarge en de representativiteit van de survey zijn, is in de berichtgeving niet terug te vinden. Bijgevolg is enige omzichtigheid in het gebruiken van de resultaten aangewezen.

Related Posts with Thumbnails