B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

09 juni 2008

Leuvense restaurants

Omdat ik van plan was binnenkort een Leuvens restaurant met een bezoekje te vereren en omdat ik eens iets nieuws wou proberen, ben ik op zoek gegaan naar een restaurant in het Leuvense. Een tijdje terug had ik in een Leuvens etablissement een restaurantgids van de Leuvense horecavereniging meegepikt. In dit boekje vond ik deze keer geen inspiratie. Ofwel kende ik de restaurants al, ofwel spraken de advertenties mij niet aan. Dan maar naar het Internet.

De plaats bij uitstek om info over een restaurant te vinden is natuurlijk resto.be. Voor Leuven geeft resto.be op dit ogenblik maar liefst 185 resultaten, ruim veel dus.

Een andere site waar ik via Google vrij snel op terecht kwam was leuven.blogt.be en meer bepaald de rubriek eten en drinken. Carolien heeft blijkbaar van een heleboel van haar restaurantbezoekjes telkens een verslagje gemaakt. In deze rubriek verschenen de laatste tijd wel verdacht veel berichten over een restaurant gelegen aan het Hogeschoolplein.

Een andere site waar ik tot mijn verbazing ook een heleboel besprekingen van Leuvense restaurants terugvond is Tripadvisor. Op deze internationale site voor reizigers staat info over maar liefst 113 Leuvense restaurants. Leuk is bovendien dat er een rangschikking opgesteld wordt (TripAdvisor Popularity Index) op basis van de ingestuurde Traveler reviews. De top 10 van de Leuvense restaurants op Tripadvisor heb ik hieronder overgenomen.

1. La Vecchia Napoli
2. Luzine
3. Zarza
4. Zoff
5. De Werf
6. Kokoon
7. Meating Room
8. 't Fonduehuisje
9. Krua Thai
10. Trente

De nummer 1 was voor mij toch een verrassing. Blijkbaar kan je daar de beste pizza's van Leuven eten. Zelfs D'Hoogeschool is al opgenomen in Tripadvisor, op plaats 48. Deze plaats is toegekend op basis van één enkele rating. Reviews zijn nog niet beschikbaar. Wie voegt de eerste review toe ?

O ja, op welk restaurant is mijn uiteindelijke keuze gevallen ? Deze keer wordt het een restaurant in Zaventem. Misschien volgt er binnen enkele weken wel een review op Zaventem Blogt.

5 Bedenking(en) :
Blogger Depechie had op 10 juni, 2008 00:53, de volgende bedenking ...

Ok het is niet leuven, maar heverlee... maar dit is toch een aanrader als je niet weet wat kiezen :)
http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g641779-d740847-Reviews-Boardroom-Heverlee_Flemish_Brabant.html

 
Blogger Bruno Peeters had op 10 juni, 2008 01:00, de volgende bedenking ...

Het restaurant Boardroom is inderdaad ook best de moeite, net als de buur Voltaire. In beide ben ik overigens al meermaals geweest.

 
Blogger culinair genieter had op 03 september, 2009 17:22, de volgende bedenking ...

Moet zeker de Klimop op het martelarenplein proberen. Zeer vers en erg lekker.

 
Anonymous Anoniem had op 30 oktober, 2009 08:52, de volgende bedenking ...

Boardroom wordt zwààr overschat. Mijns inziens zijn geld niet waard.

 
Anonymous Thomas had op 05 juni, 2010 01:16, de volgende bedenking ...

Ik vind Zarza (http://www.cityshake.be/Leuven/businesses/view/516) veruit het beste restaurant in Leuven zowel op vlak van eten als aankleding.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails