B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 augustus 2008

Verkeerscentrum Vlaanderen in een nieuw kleedje

De site Verkeerscentrum Vlaanderen heeft zopas een update gekregen. Mijn bookmark naar de actuele verkeersinformatie voor mijn traject werkte immers niet meer. De site heeft een vernieuwde interface. Bovendien wordt voor de actuele verkeersinformatie een nieuwe kaart wordt getoond. In juli 2005 werden nog kaarten getoond met Franstalige straatnamen, wat volgens de blog taalrespect een overtreding van de taalwetgeving was.


Het slepen van de kaart zoals bij Google Maps lukt nog niet, navigatie is enkel mogelijk via de pijltjes aan de randen van de afbeelding. Toevallig heb ik nog een leuke functionaliteit ontdekt. Door te klikken op de kaart op een locatie buiten Vlaanderen, ga je over naar een site met verkeersinformatie voor de betrokken streek. Je gaat door naar verkeersinfo websites voor Wallonië, Nederland, Duitsland en Frankrijk.

De update van de site Verkeerscentrum Vlaanderen is nog niet aangekondigd via een uitgave van de nieuwsbrief. Misschien wachten ze even de eerste reacties af. Ik vind de update in ieder geval geslaagd.

Technorati :

2 Bedenking(en) :
Blogger boskabout had op 26 augustus, 2008 22:08, de volgende bedenking ...

Nu nog een mobiele versie van de site. Zou zeer handig zijn!

 
Anonymous Anoniem had op 05 september, 2008 08:52, de volgende bedenking ...

Komt er aan ...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails