B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 oktober 2008

Patrick Tisseghem

Daarstraks bekeek ik de nieuwe trainingsbrochure die U2U mij zopas toegestuurd had. In augustus had ik bij U2U een overigens zeer goed gegeven cursus over Sharepoint gevolgd, vandaar dat mijn coördinaten nu bij hen gekend zijn. Mijn aandacht werd getrokken door een pagina met een heleboel fotootjes met daaronder "Patrick, we will miss you". Een dergelijk zinnetje prikkelde natuurlijk mijn nieuwsgierigheid. Vrij snel kwam ik te weten dat Patrick Tisseghem, mede-oprichter van U2U, op 3 september 2008 overleden is aan een hartaanval.

Zelf kende ik Patrick niet persoonlijk. Ik kende hem van zijn blog "The Happy SharePoint Traveller". In de reeks van blogpersoonlijkheden die ik begin 2007 opgesteld had kwam hij voor op plaats 11. Hij verdiende deze plaats door het feit dat hij al lang actief was met zijn blog en dat hij mij aanbevolen werd door verschillende bloggers.

Dit overlijden doet mij terugdenken aan het eveneens plotse overlijden van David Boschmans, overigens een vriend van Patrick. Het geeft een wrang gevoel als je merkt dat een aantal personen in je omgeving plots wegvallen door hartfalen. Deze personen hadden immers nog een zo mooie toekomst zowel voor zichzelf en als voor hun naaste omgeving. Spijtig.

Related Posts with Thumbnails