B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 september 2009

Friday Bikeday opnieuw in de lucht

Op 1 september ging de status van de domeinnaam fridaybikeday.be bij DNS.BE naar "quarantaine". Dit had tot gevolg dat de site die de Friday Bikeday actie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ondersteunde onbereikbaar werd, wat ik op 2 september meldde in dit bericht. Zeer waarschijnlijk was de oorzaak hiervan dat de factuur voor een volgend jaar niet betaald was. De domeinnaam fridaybikeday.be bleek overigens geregistreerd te zijn op naam van het communicatiebureau Happiness Brussels.

In de loop van vrijdag 4 september kwam de site fridaybikeday.be weer beschikbaar. De status bij DNS.BE was naar de normale status "registered" gegaan.

Op 13/8/2009 kwam de actie Friday Bikeday in een eerste bericht op dit blog aan bod. Toen waren er reeds 2633 fietsers die in het totaal 136.566 kilometers afgelegd hadden. Ondertussen (op 5/9/2009) zijn het al 3079 fietsers die 180.551 kilometers afgelegd hebben. Dit lijkt mij een mooie toename te zijn, mede dankzij mijn beperkte bijdrage. Hopelijk heeft de tijdelijke onbeschikbaarheid van de site geen negatief effect op het aantal ingebrachte kilometers.

Het valt al bij al nog goed mee dat de site fridaybikeday.be maar 4 dagen onbeschikbaar was. Ik vraag me af of het wel een goede praktijk is dat de domeinnaamregistratie nog steeds niet op naam staat van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Related Posts with Thumbnails