Wijn bij bloggers
Carrefour heeft er via Adhese voor gezorgd dat verschillende bloggers een fles wijn met een pak glazen toegestuurd toegestuurd kregen. Ten huize BVLG werd er vorige week een Finca Finchman Chardonnay Reserva 2008 afgeleverd, een Argentijnse witte die op dit ogenblik bij Carrefour 5,39 euro kost. Wij waren niet onder de indruk van deze wijn, vermoedelijk hadden we de fles beter nog even laten liggen. Misschien lag het aan het feit dat we er geen gratin van grijze garnalen bij geserveerd hebben (zie deze infofiche).
Wijnrecensies opstellen is niet mijn sterkte kant, maar bedenkingen uiten over de blogosfeer des te meer. Welke andere bloggers kregen er een fles wijn ? Welke wijnen werden er uitgedeeld ? Hoeveel glazen kwamen ongeschonden uit het opgestuurde pakket ?
Appelogen
tweet en blogpost : 2 gebroken glazen en een fles Italiaanse witte wijn
Atog
tweet en blogpost : een fles Chileense rosé wijn
Bnox
blogpost : Franse witte wijn
Boskabout
tweet en blogpost : Franse rode wijn
Bvlg (toevallig ook dit blog)
tweet en blogpost : 1 gebroken glas en witte wijn uit Argentinië
Clopin
blogpost : Franse rode wijn
Dominiek
blogpost : rode wijn uit Argentinië
Houbi
tweet en blogpost : geen gebroken glazen en een fles witte wijn uit Zuid-Afrika
Huug
blogpost : rode wijn uit Frankrijk vergezeld van 3 gebroken glazen
Imkedielen
tweet : moest op 30 september pakje nog afhalen ...
Kerygma
blogpost en blogpost : rode wijn uit Argentinië
Mouseover
blogpost : rosé uit Californië
Mschenk
tweet en blogpost : 3 gebroken glazen en witte wijn uit Californië
Mvuijlst
blogpost : witte wijn uit Australië en geen gebroken glazen
Ntone
tweet : rosé uit Californië
Pietel
blogpost : geen wijn ontvangen, maar er wel iets over geschreven
Smetty
blogpost : nogmaals een Argentijnse rode wijn
Unexx
tweet en blogpost : een fles Zuid-Afrikaanse witte wijn
Vinch01
tweet : rode wijn uit Spanje
Webpalet
blogpost : geen gebroken glazen en een fles Argentijnse rode wijn
En zou het uitdelen van de wijn en de glazen aan de hierboven vermelde bloggers (en vermoedelijk nog enkele andere ...) nu een positief effect gehad hebben op de verkoop van wijn bij Carrefour ? Op korte of op lange termijn ?
Je vraagt je af waarom er meer geeks in de lijst van de ontvangers zit dan mensen die over wijn bloggen ... hebben ze daar bij Carrefour nooit gehoord van doelgroepen?
Mochten ze dit lezen, stuur deze eens een fleske:
http://wijntips.skynetblogs.be
Ik zal bij deze je vraag beantwoorden. Natuurlijk heeft zo'n actie geen positief effect op de verkoop van wijn bij Carrefour. Het effect is enkel dat ik een aantal berichtjes in mijn feedreader gewoon heb kunnen overslaan.
De wijn zal zowiezo positief ontvangen worden, en misschien bloggers naar de wijnafdeling lokken. Maar die gebroken glazen, da's een minder tactische zet natuurlijk :)
Toch, respect voor bedrijven die op z'n minst de (offline) interactie met bloggers willen aangaan!
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home