Edelman - A sneak peek into the future of digital communications
Ik was uitgenodigd voor een event vanmorgen bij Edelman | The Centre. Steve Rubel, Director of Digital Insights bij Edelman Digital, gaf een presentatie gevolgd door korte bijdragen van Patrick Bosteels en Ramon Suarez. De presentatie van Steve Rubel is niet publiek beschikbaar. Gelukkig geeft zijn laatste blogpost "The Validation Era" goed inzicht in wat hij vertelde.
Steve Rubel bracht in zijn verhaal zijn inzicht dat tegenwoordige consumenten meer belang hechten aan "subject matter experts". Bovendien is het belangrijk dat consumenten de boodschap meerdere keren ontvangen, van zodra de boodschap 3 tot 5 keer toekomt wordt ze als geloofwaardig beschouwd. Bijgevolg is het aangewezen dat boodschappen via diverse platformen verspreid worden. In de eerste plaats via de traditionele media die nog steeds relevant blijven (niettegenstaande eerdere voorspellingen dat het belang van traditionele media zou verminderen). Dan zijn er de eigen kanalen, de eigen site van het bedrijf of de organisatie. Je kan ook niet naast de social media kijken. Voor het vierde platform had Steve Rubel de term "tradigital" bedacht, dit zijn sites zoals Mashable, TechCrunch of The Huffington Post, die via blogs hun berichten publiceren, daarbij gebruik makende van een eerder beperkt aantal medewerkers. Deze "tradigitals" hebben een zeer grote reputatie opgebouwd. In België probeert misschien Belgian Cowboys in die richting te evolueren, maar ze zijn er nog zeker niet. In Nederland is er natuurlijk het grote voorbeeld van Marketingfacts.
Steve Rubel gaf ook een interessant stappenplan voor het bekomen van succes met social media binnen een organisatie.
1. elevate the experts within your company
2. curate to connect - identify the digital curators who are able to separate art from junk
3. dazzle with data - people nowadays have the attention span of fruit flies, so infographics can attract their attention
4. put pubs on hubs - share your contents on multiple sites, not only on your own site, but also on sites such as Scribd or Slideshare
5. ask and answer - be a source of knowledge
De uitspraak Consider making social media 1% of 100 people’s job, not just 100% of one, wat natuurlijk een mooie oneliner is, werd verschillende keren geretweet.
Als je nog snel bent, kan je via Twitter Search (of je favoriete social media monitoring tool) een heleboel tweets terugvinden die tijdens het event verspreid werden. Spijtig genoeg was er gekozen voor hashtag #digitaltrends, een term die ook voor andere doeleinden gebruikt wordt.
Ramon Suarez heeft een audio opname gemaakt van het event, die je via deze link kan terugvinden. En Patrick Bosteels heeft via instagram een plaatje gedeeld.
Bedoel je deze presentatie? ;) https://www.dropbox.com/s/9dda2rs2ofz3hqg/2011%20Digital%20Trends%20-%20External.pptx
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home