B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

21 augustus 2012

Kidsdinge

De naam Kidsdinge deed bij mij helemaal geen belletje rinkelen, althans tot enkele dagen terug. Kidsdinge is een Belgische webshop, met een leuk team : Emma, Marie en Mathijs


De reden dat ik met Kidsdinge in aanraking kwam, was hun Pinterest account.


Op het eerste zicht lijkt dit één van de zovele Pinterest accounts van webshops met kinderkleding. Maar als je iets nader toekijkt zie je dat deze Pinterest account al 3.491 pins heeft, wat toch een pak boven het gemiddelde ligt. Maar wat deze Pinterest account nog het meest opmerkelijk maakt is het aantal followers. Zojuist waren dat er maar liefst 366.428. Via Zoomspere kan je bovendien kennismaken met de zeer plotse toename van het aantal followers. De laatste dagen nam het aantal followers dagelijks toe met meer dan 30.000. Niet slecht voor een Nederlandstalige webshop uit Brasschaat.


De Pinterest account van Kidsdinge is met zeer grote voorsprong de meest populaire Belgische Pinterest account. De tweede meest populaire Pinterest account uit België lijkt mij op dit ogenblik seeke te zijn met iets meer dan 15.000 followers. Maar indien u een Belgische Pinterest account met nog meer follwowers zou vinden, mag u mij dit altijd laten weten.

3 Bedenking(en) :
Anonymous Herman dailybits had op 21 augustus, 2012 17:17, de volgende bedenking ...

Zoals ik al eerder succesvol bewezen heb (en online geplaatst), is het een kleintje om tegenwoordig facebook likes/followers en ook Pinterest followers te kopen.

Dit gaat over Benelux accounts van mensen die iets bijverdienen door te liken (rond de 0.05€).

Rankings op basis van aantal followers, zijn vrees ik dan ook niet meer echt een goede basis meer...

 
Blogger Bruno Peeters had op 21 augustus, 2012 21:24, de volgende bedenking ...

De kans dat Kidsdinge al die followers gekocht heeft lijkt mij een zeer dure zaak te zijn. Interacties zijn veel belangrijker dan de aantallen zoals je terecht opmerkt.

 
Anonymous Tiny had op 16 mei, 2013 23:27, de volgende bedenking ...

Achter deze pinterest merk je gewoon het enthousiasme, de goesting van een creatief team
En dit lijkt aan te slaan

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails