B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

02 augustus 2012

Olympische Spelen door social media monitoring tools

De Olympische speleen die nu te Londen plaatsvinden zijn een ideale gelegenheid voor social media monitoring tools om hun waarde bewijzen. Verschillende leveranciers van dergelijke tools hebben pagina's opgezet waarin resultaten van hun monitoring tools getoond worden. Hieronder kan u kennis maken met enkele interesssante pagina's. Omdat de pagina's telkens toch weer iets andere info tonen, is het vergelijken van de getoonde resultaten niet evident. Alle leveranciers hopen natuurlijk door dit visitekaartje dat u overtuigd bent om ook een betalend abonnement op hun diensten te nemen.

Engagor
Engagor, een tool van Belgische origine, biedt het "Socialympics Dashboard" aan.



Sysomos
Sysomos, een tool van het Britse Marketwire, biedt het "Marketwire Summer Games Dashboard" aan. Op hun blog hebben we ze ook al enkele berichten gepubliceerd over de monitoring van de pre-olympische social media berichten.



Sociagility
Sociagility, een tool dat mij voordien nog niet bekend was, is de maker van "The London 2012 Social Dashboard". De focus van dit dashboard is de prestatie van de sponsors van de Olympische Spelen.



SM2
SM2, een tool van SDL (na de overname van Alterian) wordt gebruikt voor het aanmaken van "Brand Races", een alternatief dashboard van de Olympische sponsors (gepubliceerd door Brandrepublic). Opmerkelijk is dat de bedrijven die hoog scoren in het Sociagility dashboard, hier niet dezelfde plaats hebben.



Brandwatch
Brandwatch legt ook de focus op bedrijven in hun "Buzz Board". En in dit derde zicht op de bedrijven, staat nogmaals een ander bedrijf bovenaan.



Radian6
Van Radian6, een tool van Salesforce, heb ik geen dashboard gevonden. Op hun blog kan je wel verschillende berichten vinden over de olympische social media berichten, bijvoorbeeld de social media crisis waarin NBC en Twitter betrokken waren.



Newsdesk
Moreover maakt gebruik van Newsdesk voor analyses, bijvoorbeeld dit plaatje over de prestatie van drie Olympische sponsors.



Er zijn nog andere leveranciers van social media monitoring tools die via persberichten bekend maken dat ze de Olympische Spelen monitoren, maar zonder plaatjes erbij. Zonder plaatjes kwamen ze echter niet in aanmerking voor dit overzicht ...

Indien in dit overzicht nog andere dashboards over het social media gebeuren naar aanleiding van de Olympische Spelen ontbreken, laat het mij weten, dan voeg ik ze nadien nog toe.

Related Posts with Thumbnails