Philip Kotler in herhaling
Vorige vrijdag was ik aanwezig op het event met Philip Kotler in het Kursaal van Oostende, zie ook het vorige bericht op dit blog. Na afloop wou ik even nagaan wat er allemaal over het event getwitterd werd. Tot mijn verbazing ontdekte ik dat Philip Kotler de afgelopen week ook nog op twee andere events aanwezig was.
Op 6 november was hij spreker op het World Business Forum in Milaan te Italië, waarvoor de hashtag #wbfmi gebruikt werd.
bron foto
Op 8 november was hij spreker in Nijnenrode, Nederland.
bron foto
Op 9 november was Philip Kotler de ster van de dag in Oostende op het "The Future of Marketing" event.
bron foto
In de presentaties die Philip Kotler op deze drie events bracht kwamen een heleboel gemeenschappelijk punten naar boven. Gelukkig waren er op de drie events telkens Twitter gebruikers die de meest markante uitspraken op Twitter deelden. Dit laat een leuke vergelijking toe. Opmerkelijk is dat sommige tweets bijna letterlijk overeenkomen.
Milaan - Oostende
Milaan : Innovate or die. But you can die of #innovation. #Kotler #WBFMI
Oostende : #kotler Most innovations fail. And companies that don't innovate die. #henrychesbrough
Milaan : Aristotle was the Google of his day #kotler @Chi_Humanities
Oostende : #kotler Aristoteles was Google
Milaan : Long living companies have a triple-P bottom line: Profit, People, Planet. #kotler #marketing #WBFMI @Valore_D
Oostende : Relate the purpose of your company to People, Planet, Profit #kotler Tiens; waar heb ik dat nog gehoord:-)? @woutertorfs
Milaan : Characteristics of firms of endearment #Kotler #wbfmi http://t.co/rmwZk0xh
Oostende : #kotler karakteristieken firms of endearment #interessant http://t.co/G0g8GOqX
Milaan : CCDVtP: create communicate deliver value to profit #WBFMI #Kotler
Oostende : Ccdvtp by #kotler http://t.co/h7DG9O4J
Nijnenrode - Oostende
Nijenrode : The aim of marketing is to make selling unnecessary #Kotler #JobsMethode
Oostende : The aim of marketing is to make selling unnecessary: sales people become order takers #kotler
Nijenrode : Purpose of marketing is to create happiness, but you have to create unhappiness first.. #Kotler
Oostende : Marketings purpose is to create human happiness!#kotler
Nijenrode : Believable Relevant Adaptable Narrative-driven Differentiated BRAND #Kotler
Oostende : Believable, relevant, adaptable, narrative driven, differentiated = BRAND #kotler
Dat een spreker zoals Philip Kotler af en toe in herhaling valt zal niemand hem kwalijk nemen. Met moderne communicatiemiddelen zoals Twitter wordt het alleen heel wat makkelijker deze herhalingen te detecteren. Gelukkig voor Philip Kotler gaat Twitter Search maar één week terug, wie weet dat er dan nog andere events zouden opgedoken zijn ...
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home