B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 december 2013

DPD, deel 2

Zoals gisteren aangekondigd heeft DPD nogmaals een poging gedaan een pakje bij mij thuis af te leveren. De koerier had weer pech, er was niemand thuis. Indien DPD vooraf even zou gebeld hebben, of indien ik op hun website had kunnen aangeven wanneer het wel paste, dan had het pakje tot beider tevredenheid vandaag kunnen afgeleverd worden. Nu zit ik nog steeds op mijn honger en heb absoluut geen idee wat ik mis, en tegelijkertijd bevindt zich in één van de DPD-magazijnen een pakje. Hopelijk bevat het pakje geen bederfbare etenswaren.

De koerier van DPD heeft net als gisteren een Franstalig formulier gebruikt, ik woon nog steeds in Vlaanderen en ik ben nog steeds Nederlandstalig. DPD heeft duidelijk mijn blogpost van gisteren niet gelezen. Op het formulier staat nu aangevinkt dat ik met DPD contact moet opnemen voor een volgende poging tot levering.

DPD communiceert via Franstalige formuliertjes, ik communiceer via deze blogpost en Twitter berichten. Op één van van mijn berichten kreeg ik een reactie dat DHL bij onmogelijkheid tot levering wel op eigen initiatief contact opneemt, bij DPD moet ik dit zelf doen. Een andere kennis informeerde mij dat bij hem leveringen van DPD al meermaals mislukt zijn, en dat in één geval het pakje zelfs verloren gegaan is. Van een mooie reputatie gesproken!

Zolang DPD vertikt mijn taal te spreken, vertik ik met DPD contact op te nemen via hun kanalen. Waarom zou ik een betaalnummer bellen indien DPD het niet nodig vindt het pakje op een redelijk of gezamelijk overeen te komen tijdstip af te leveren? DPD heeft de opdracht gekregen mij een pakje te bezorgen, ik verwacht dan ook dat zij dit doen. Ik heb de vermoedelijke afzender van het pakje laten weten dat zij maar moeite moeten doen het pakje bij mij te krijgen.

Ik blijf op mijn standpunt van gisteren. Als ik zelf een pakje moet versturen, privé of professioneel, dan zou ik op basis van deze ervaring in geen enkel geval beroep doen op DPD. Personen of bedrijven die mij een pakje willen bezorgen zijn hierbij ook gewaarschuwd. Als DPD hun manier van werken niet grondig aanpast, dan is de kans dat het pakje bij mij geraakt uiterst klein. Gelieve dus van een andere koerier gebruik te maken, bij voorkeur een koerier die wel respect toont voor de bestemmeling.

Related Posts with Thumbnails