B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

02 september 2008

Survey via Linkedin invitatie

Gisteren heb ik een originele Linkedin invitatie in mijn mailbox ontvangen. Tom Michiels, marketing manager bij Queromedia, vraagt in het kader van het afstudeerproject van zijn MBA-opleiding, mijn medewerking. Hij doet een onderzoek naar de bekendste blogs en blogpersoonlijkheden van België. Hij heeft een korte vragenlijst opgesteld waarin gepeild wordt naar de houding van de blogger ten opzichte van publiciteit op zijn of haar blog.

Ik heb de vragenlijst reeds beantwoord. Misschien kan u het ook nog doen, u kan hiervoor op deze link klikken.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 02 september, 2008 20:10, de volgende bedenking ...

Ik heb ook zo'n mail gekregen en ik vind het nogal "fishy".
"Een korte vragenlijst waarin gepeild wordt naar de houding van de blogger ten opzichte van publiciteit op zijn of haar blog."
Ik lees dat dan anders, ondanks de uitdrukkelijke belofte dat: "Het is geenszins de bedoeling om de resultaten commercieel te gebruiken, noch voor mezelf, noch voor mijn werkgever." geloof ik daar geen snars van. Waarom? De vragen, zoals:
- Hoeveel unieke bezoekers heeft uw blog gemiddeld per maand?
- Welke opbrengsten hebt u gemiddeld maandelijks met deze advertenties?
- Welke minimumvergoeding zou u aanvaardbaar vinden voor een betalende blogpost op uw blog?

Geen vragen die relevant zijn om uit te maken wat mijn houding is ten opzichte van publiciteit op mijn blog, eerder een vis uitwerpen om te zien wie ze kunnen ronselen om reclame te kunnen maken.

 
Blogger Bruno Peeters had op 02 september, 2008 20:56, de volgende bedenking ...

@huug

In ieder geval verbergt de initiatiefnemer niet het bedrijf waarvoor hij werkt. In welke mate bloggers willen vrijgeven hoeveel ze met hun blog verdienen moeten ze zelf uitmaken. Zelf heb ik op deze vragen geen antwoord gegeven. Andere bloggers hebben er geen problemen mee om publiek te maken hoeveel ze met hun blog verdienen.

Het aantal bezoekers van dit blog kan je overigens makkelijk te weten komen aan de hand van de publieke tellers op dit blog.

De initiatiefnemer neemt wel een risico door gebruik te maken van linkedin invitaties. Indien 5personen de invitatie beschouwen als "I don't know this person", wordt het hem op Linkedin veel moeilijker gemaakt om nieuwe invitaties uit te sturen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails