B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

27 april 2009

Touring Mobilis punt be

Touring Mobilis wordt tegenwoordig op de radio aangekondigd met de .be erbij, vermoedelijk om de website sterker te promoten. Het was al een tijdje geleden dat ik de site nog bezocht had. Verkeersgebruikers kunnen er nuttige info vinden. Mijn favoriete verkeersinformatiesite is nog steeds verkeerscentrum.be.

Vandaag merkte ik op de IT Professional site nog een bericht over Touring Mobilis (zonder .be). Al een tijdje maakt Touring Mobilis gebruik van verplaatsingsgegevens van anonieme mobiele telefoons. Blijkbaar is er ondertussen een beter alternatief voor het opvolgen van de verkeersdoorstroming. Dit alternatief houdt in dat het volgsysteem zal gevoed worden met info van gps-toestellen ingebouwd in voertuigen. Op dit ogenblik zijn er ongeveer 30000 wagens en vrachtwagens uitgerust met een gps, wat voldoende zou moeten zijn om het wegennet in het oog te kunnen houden.

2 Bedenking(en) :
Blogger Paul Cobbaut had op 28 april, 2009 18:32, de volgende bedenking ...

amper dertigduizend wagens met gps in Belgie ?
Ik had de indruk dat het al veel meer was...

paul

 
Blogger Bruno Peeters had op 28 april, 2009 23:30, de volgende bedenking ...

@paul

er zijn inderdaad veel meer gps toestellen in Belgie in omloop, het betreft hier vermoedelijk speciale gps toestellen die online verbonden zijn en informatie terugsturen waar het voertuig zich bevindt. Zo zullen er niet al te veel zijn.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails