B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

04 juni 2007

Debat van de kandidaat premiers

Het bedrijf Information Builders dat actief is in het business intelligence gebeuren heeft het debat van de Vlaamse kandidaat premiers gisterenavond cijfermatig geanalyseerd.


Het overzicht van de cijfers maakt duidelijk dat Guy Verhofstadt veel meer handgebaren gebruikt om zijn woorden kracht bij te zetten, dat Yves Leterme het vaakst met cijfers voor de dag kwam om een punt te ondersteunen en dat Johan Vande Lanotte het vaakst de andere kandidaat premiers confronteerde met acties of uitspraken uit het verleden. Ik heb ook uit het overzicht geleerd dat Guy Verhofstadt het minst vaak nee schudt als de andere sprekers aan het woord zijn, dat Yves Leterme geen enkele persoonlijke anecdote verteld heeft en dat Johan Vande Lanotte met geen enkel voorbeeld ter illustratie voor de dag gekomen is.


Of de cijfermatige analyse van het debat relevant is om het kiesgedrag nog te beïnvloeden lijkt mij twijfelachtig te zijn. Information Builders wou met het gratis terbeschikking stellen van deze analyse wat publiciteit genereren, wat aardig gelukt is. Volledig overtuigd van de mogelijkheden van het Webfocus Active Report ben ik echter niet, daarvoor lijkt het mij iets te complex. Bovendien is de kans vrij klein dat ik op korte termijn met de producten van Information Builders in contact kom. Bij mijn werkgever is voor andere leveranciers van business intelligence software gekozen en voor huis tuin en keukengebruik moet je dergelijke producten niet in huis halen ...

Technorati : - - - - - -

Related Posts with Thumbnails