B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 november 2008

Reputatie van 70 Belgische merken in zoekmachines onderzocht

bSeen, een bedrijf gespecialiseerd in Search Engine Marketing, heeft de resultaten van een onderzoek naar de reputatie van 70 gekende Belgische merken in zoekmachines gepubliceerd.

In een recent artikel in IT Professional was reeds een klaagzang top 10 gepubliceerd, gebaseerd op info van bSeen, zie hiervoor dit vroeger bericht. Nadien heeft bSeen verklaard dat er een grondige studie later zou verschijnen, wat nu dus gebeurd is.

Het goede nieuws is dat het rapport geen klaaglijst meer bevat. Bovendien wordt in detail aangegeven welke aspecten door bSeen onderzocht werden.
- scoren aan de linkerkant
- prominente vermeldingen
- positieve en negatieve vermeldingen
- universal search op de merknaam, in weblogs, in nieuws, in video, in images
- online advertenties

Een minder punt van het rapport is dat er wel gesteld wordt dat 70 merken onderzocht werden, maar deze worden slechts exemplarisch vermeld. Als je als eigenaar van één van de merken alsnog interesse zou hebben om te weten hoe je merk er voor staat, zal je in het rapport weinig of geen concrete cijfers terugvinden. Je moet de info zelf opzoeken of bSeen inhuren.

1 Bedenking(en) :
Anonymous Wim had op 07 november, 2008 14:11, de volgende bedenking ...

Ik heb toch mijn bedenkingen over het gedeelte van de zoekresultaten in Google Image. uiteraard zal AVEVE veel duidelijker in beeld komen dan bijv. Leonidas en Touring wegens veel minder voorkomende naam.

Dit zegt imho meer over de waarde van het rapport dan over de bedrijven in kwestie.

het is als appelen en peren vergelijken.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails