B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

24 juli 2011

Google Plus gebruikers uit België

Het gaat hard met Google Plus, een initiatief van Google dat veel trekjes heeft van Facebook.



De deur voor Google Plus stond initieel niet open voor iedereen, je moest er een invite voor hebben. comScore, één van die Amerikaanse bedrijven die bezoekcijfers aan sites proberen in te schatten, beweert dat Google Plus na 21 dagen al 20 miljoen bezoekers had. Zo'n 5,3 miljoen van deze bezoekers kwamen uit de Verenigde Staten, de rest bijgevolg uit de rest van de wereld. De Wall Street Journal heeft de cijfers van comScore in een leuke grafiek geplaatst.



België komt nog niet voor in de lijst van 10 belangrijkste landen, dus het zullen er minder dan 365.000 zijn. Hoeveel Belgen zouden de weg naar Google Plus al gevonden hebben ?

In de Google+ Statistics Top 100 lijkt mij nu geen enkele Belg voor te komen. Markant is wel dat Mark Zuckerberg (van Facebook !) het grootste aantal followers op Google Plus zou hebben, meer dan Larry Page en Sergey Brin van Google zelf.



De site On Google Plus bevat een schat aan informatie over Google Plus gebruikers.

On Google Plus had zojuist naar eigen zeggen 4.412.227 Google Plus gebruikers in kaart gebracht. Hiervan zouden er 4.402 uit België komen, of 0,10% van alle gebruikers.



Maar ik heb zo'n vermoeden dat de cijfers niet voldoende accuraat zijn. Het aantal van 4.402 gebruikers uit België is al enkele dagen stabiel. Het aantal followers en following klopt ook al niet, bijvoorbeeld voor Robin Wauters die volgens On Google Plus de lijst zou aanvoeren staan de tellers niet meer op 4.826 followers en 117 following maar wel op 10.779 followers en 124 following.



Op Google Plus kan je ook zoeken. Voor de zoekopdracht Belgium kwam ik zojuist uit op 831.000 resultaten. Of dit allemaal profielen zijn is maar de vraag.



Conclusie, het juiste aantal Belgen op Google Plus is op dit ogenblik niet rechtstreeks terug te vinden. Het kunnen er 4.000 zijn, maar het zouden er ook een heel pak meer kunnen zijn.

1 Bedenking(en) :
Blogger China Herald had op 11 augustus, 2012 11:29, de volgende bedenking ...

Vraag over Hangouts-on-air in Belgie. Ik verdeel mijn tijd tussen Zwitserland en Belgie. In Zwitserland heb ik toegang tot die hoa's, maar in Belgie niet. Ook de YouTube live events werken hier in Belgie niet.
Is er al enig bericht wanneer Belgie zich bij de rest van de beschaafde wereld gaat aansluiten en hoa's mogelijk zijn? Ik wil in september een wekelijkse hangout gaan organiseren, en wil even weten waar ik dan moet wonen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails