B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

17 september 2011

SAI - Social media for business

SAI, wat staat voor "Studiecentrum voor Automatische Informatieverwerking", is een vereniging die zich richt naar informatici en naar informatiedeskundigen. SAI heeft een traditie om naast betalende activiteiten ook gratis avondconferenties voor haar leden te organiseren. Afgelopen donderdag vond er nogmaals een dergelijke avondconferentie plaats, deze keer met als thema "Social media for business". Niettegenstaande deze SAI activiteit eigenlijk een beetje buiten het traditionele kader van het ICT gebeuren viel, was er een aanzienlijke opkomst.

Sprekers waren Cato Leonard en Bert Van Wassenhove. Cato Leonard stak van wal met een verhaal met als thema "Social media: B2B overview". Nadien volgde Bert Van Wassenhove met een presentatie over social media tools. De presentatie van Bert staat ondertussen op Slideshare, die van Cato heb ik nog niet gevonden.

Vooraleer de sprekers aan hun presentaties begonnen werd er kort gepeild naar het aantal aanwezigen dat aanwezig was op Facebook, Twitter en Linkedin. In het publiek zaten inderdaad enkele personen die nog niet op Linkedin actief waren. Ik was aangenaam verrast door het aantal personen dat zei op Twitter aanwezig te zijn. Tijdens de presentaties en zelfs nadien verscheen er weinig over dit social media event op Twitter. Het kan natuurlijk aan het feit liggen dat de sprekers een boeiend verhaal brachten. Het kan ook te maken hebben met de slechte 3G ontvangst in de zaal. Ofwel hebben de SAI leden zich nog niet de gewoonte eigen gemaakt veel te twitteren. Nog een andere verklaring zou kunnen zijn dat de hashtag #sai veel te generiek is - vooropgesteld natuurlijk dat deze hashtag zou gebruikt geweest zijn ...

De activiteit was aangekondigd als "Social media for business". Het verhaal van Cato ging inderdaad in die richting. Naast enkele ondertussen gekende buitenlandse voorbeelden, zoomde ze in op social media cases bij Belgacom, Telenet en Intel België. Toepassingen in een zuivere business to business omgeving in België kwamen niet aan bod. Het verhaal van Bert had al helemaal niets met B2B te maken. Hij gaf een overigens interessant overzicht van social media tools om vervolgens in dit overzicht het aanbod van het bedrijf waar hij nu actief is te situeren.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 19 september, 2011 16:28, de volgende bedenking ...

Schaamteloze zelfpromotie, maar wie op zoek is naar hetgebruik van social media in een B2B-omgeving, en dat specifiek in de IT-sector, vind hier heel wat informatie: http://bit.ly/socb2b en http://bit.ly/nrc5vu. Graag gedaan! :-)

 
Blogger Bruno Peeters had op 19 september, 2011 22:48, de volgende bedenking ...

Frank,

bedankt voor je reactie en de links.

Al te vaak zie je inderdaad sprekers op een event die promotie voor zichzelf maken, al was het maar om op een volgend event nogmaals als spreker uitgenodigd te worden of om nadien als consultant ingehuurd te worden.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails