B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

16 mei 2013

Tweetgenie

Tweetgenie is hot. Zo hot dat de server bezweek onder de grote toevloed van personen die geïnteresseerd waren in de beoordeling van hun Twitter-account door Tweetgenie.

Voor sommige personen leek de beoordeling van Tweetgenie te kloppen, voor anderen daarentegen niet.

Ik vroeg mij af wat Tweetgenie zou vinden van enkele bedrijfsaccounts. Welke leeftijd en geslacht zou Tweetgenie uit hun tweets afleiden? Vermits ik zelf in de banksector actief ben, heb ik enkele Twitter accounts van Belgische grootbanken als voorbeeld genomen, met enkele merkwaardige resultaten.

Laat ons beginnen met mijn werkgever, Belfius. Er is de @Belfius account die gebruikt wordt voor aankondigingen. Resultaat van Tweetgenie : man en circa 53 jaar oud
 Belfius maakt gebruik van @BelfiusContact voor webcare. Resultaat van Tweetgenie : man en circa 38 jaar oud.
KBC Bank hanteert slechts één enkele Twitter account (@kbc_be), zowel voor aankondigingen als voor webcare. Resultaat van Tweetgenie : man en circa 39 jaar oud.
BNP Paribas Fortis maakt gebruik van vier Twitter accounts, 2 Nederlandstalige en 2 Franstalige. Voor Nederlandstalige aankondigingen is er @nieuwsBNPPF. Resultaat van Tweetgenie : man en circa 34 jaar oud.
De Nederlandstalige webcare-account van BNP Paribas België is @vraagBNPPF. Resultaat van Tweetgenie : man en circa 39 jaar oud. 
ING België heeft twee Twitter accounts voor webcare, @ingbelgie is de account voor webcare voor Nederlandstalige klanten. Resultaat van Tweetgenie : vrouw en circa 41 jaar oud.





Volgens Tweetgenie zijn de onderzochte Twitter-accounts op één uitzondering na mannelijk. Eén van de bovenstaande Twitter-accounts die voornamelijk door een vrouw beheerd wordt, wordt bovendien als mannelijk beschouwd. De leeftijden lijken mij ook aan de hoge kant te liggen. Misschien moeten de banken maar eens uitzoeken hoe ze "vrouwelijker" en "jonger" kunnen overkomen op hun Twitter-accounts.

Related Posts with Thumbnails