B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

08 november 2009

Wickmayer in tweets

Het bekendmaken van de schorsing van Yanina Wickmayer en Xavier Malisse door het Vlaams Doping Tribunaal werd heel snel opgepikt op Twitter. Het eerste bericht over de schorsing dat ik heb kunnen terug vinden is van @timv : "WTH, Malisse 1 jaar geschorst, zaak wickmayer wordt nu besproken :s". Het bleef niet bij dit ene bericht. Op de grafiek hieronder kan je de evolutie zien van het aantal weets (Twitter berichten) waarin "wickmayer" voorkwam.


Vrij snel na het bekendmaken van het nieuws van de schorsing steeg het aantal tweets zeer sterk. Maar na een dag kwam Wickmayer al veel minder aan bod. Ze is zelfs niet in de Twitter Trending Topics geraakt. Al bij al 859 Twitter berichten sinds het bekend worden van de schorsing is eigenlijk redelijk beperkt. Bovendien blijken de meeste tweets dan nog in het Engels opgesteld te zijn.


Als je dan nog rekening houdt met het feit dat er ondertussen 40 Facebook groepen opgericht zijn die oproepen tegen de schorsing (met op dit ogenblik reeds meer dan 64.000 members), zou je inderdaad akkoord gaan met het bericht "Twitter in België zo goed als verwaarloosbaar ".

1 Bedenking(en) :
Blogger Paul Cobbaut had op 08 november, 2009 13:18, de volgende bedenking ...

Wat is de meerwaarde van twitter ? ivm met statusupdates op gmail-chat, facebook of irc ?

Mijn HTC Hero toont me die twee eerste statusupdates, dus waarom zou ik die twitter app nog activeren ?

groetjes,
paul

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails