B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 november 2009

Boekenbeurs

Vorige vrijdag was ik uitgenodigd voor de vooropening van de boekenbeurs. Als je denkt dat dit een exclusief gebeuren is, dan heb je het mis. Je kon er over de koppen lopen, volgens de berichten van de zaterdagkranten waren er reeds meer dan 9.000 bezoekers. Het grote verschil met een "gewone" dag op de boekenbeurs is dat je er geen kaartjes voor kan kopen, ik had een inkomkaart gekregen dankzij een goede kennis die de lancering van zijn eerste boek op de boekenbeurs kon beleven. Bovendien kan je tijdens de vooropening op de meeste stands hapjes en drankjes vinden. Op sommige stands zijn deze hapjes (koekjes, borrelnootjes, chips, kaasblokjes, sandwiches, groentjes, mandarijntjes en soms zelfs warme hapjes) en drankjes (fruitsap, witte wijn, rode wijn en soms zelfs bubbels) enkel bedoeld voor genodigden, op andere stands kan je vrij er naar hartelust van snoepen.

De vooropening van de boekenbeurs is een leuke gelegenheid om BV-spotting te doen. De BV's zitten nog niet achter hun signeertafels, het lot dat hen te wachten staat de volgende dagen, ze lopen gewoon rond. Enkel door rond te lopen kom je voldoende BV's tegen, auteurs natuurlijk maar ook politici, TV-persoonlijkheden, sportlui, ... Als je een fotocamera zou meenemen kan je een aardige collectie van BV-foto's aanleggen.

Op computers in de inkomhal kan je opzoeken op welke stand op de boekenbeurs je een bepaald boek kan vinden. Tot mijn verbazing bleek het boek van Imke Dielen niet aanwezig te zijn op de boekenbeurs. De uitgeverij van dit boek - Ludion - had immers een stand en op de stands van de boekhandels was het evenmin beschikbaar.


Via de computer vond ik een ander boek dat evenmin aanwezig was, niettegenstaande de uitgeverij (Lannoo) wel aanwezig was. Het boek komt pas in februari volgende jaar op de markt : Online reputatiemanagement, Beheers wat er online over uw bedrijf, uw product of uzelf wordt verteld van Bart De Waele, Béate Vervaecke.


Op de boekenbeurs kan je ook de stands van de krantenuitgevers vinden, waar je telkens de krant van de dag kan meenemen. Als je kranten meeneemt, moet je natuurlijk wel oppassen. Een praatje slaan op de stand van de Gazet Van Antwerpen met een exemplaar van De Morgen onder je arm was misschien niet zo gepast. De "Dag Allemaal" - die je er ook ergens kan krijgen - had ik zedig weggestoken middenin het exemplaar van De Morgen. Zelf heb ik geen abonnement op "Dag Allemaal" en bij mijn kapper kan ik die ook al niet lezen. De boekenbeurs was bijgevolg een mooie gelegenheid om dit blijkbaar zeer populaire blad gratis te kunnen meepikken. Ik heb nog overwogen of ik de BV's die ik hier en daar herkende zou vragen mijn exemplaar van "Dag Allemaal" te signeren, maar dat leek mij uiteindelijk er een beetje over.

1 Bedenking(en) :
Blogger localhost had op 09 november, 2009 22:59, de volgende bedenking ...

Ik heb het boek van Imke Dielen gekocht op de boekenbeurs, op de stand van Ludion.
Het lag naast een fotoboek van Jimmy Kets...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails