B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

11 februari 2009

Dikke-truiendag - verbruiksmetingen 7

Zoals in een vorig bericht vermeld heb ik een tijdje in huis allerlei apparaten aan de energiemeter gelegd.

Mijn GSM, een HTC TyTN 2, moet af en toe opgeladen worden. De energiemeter gaf aan dat bij een zo goed als lege batterij de oplader 6 watt verbruikte, wat nadien zakte. De oplader die wel aan de stroom zat maar niet aan de GSM verbonden verbruikte 1,7 watt. Een oplaadbeurt vroeg 0,00549 kilowattuur. In de hypothese dat de GSM om de twee dagen zou opgeladen worden, kost het totale verbruik op jaarbasis 0,17 euro, wat mij aanvaardbaar lijkt. De oplader wordt telkens uitgetrokken, wat het sluimerverbruik tot een minimum beperkt.

Het verbruik van een oplaadbeurt van mijn Garmin GPS was 0,00931 kilowattuur. Ik leg die meestal aan de oplader in de wagen. Het opladen in de wagen zal vermoedelijk een beetje extra brandstofverbruik met zich mee brengen. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik dit zou moeten meten (en ik heb er helemaal geen behoefte aan om dit te willen weten ...).

Dikke-truiendag 2009 - Schrijf in en win
Nu vrijdag, meer bepaald 13 februari, is het de Dikke-truiendag. Het is nog niet te laat om je in te schrijven, wat je op de website van de Vlaamse Overheid kan.

Related Posts with Thumbnails