B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 december 2009

Wiki workshop

Vorige week kreeg ik een mailtje van Michel die me vroeg of ik iemand kende die op het BVIC Winter Check event een workshop over wiki's zou kunnen verzorgen. BVIC staat overigens voor de Belgische Vereniging voor Interne Communicatie.

Ik ben zelf die uitdaging aangegaan. Hieronder kan u kennismaken met de Slideshare versie van de slides die ik daarstraks gebruikt heb tijdens de workshop.



Het is wel opmerkelijk dat een event van een vereniging van personen bezig zijn met interne communicatie in hun bedrijf zo weinig aan bod is gekomen in het social media gebeuren. Er is reeds een BVIC Linkedin group, maar daar werd het event niet aangekondigd. Via Twitter Search vind ik natuurlijk mijn tweets terug en één enkele andere tweet van @beabij. En via de Blogoloog vind ik geen recente blogposts die naar BVIC verwijzen. Het lijkt er op dat er nog extra communicatiekanalen zijn die de BVIC nog niet aanboort ...

Daarstraks was er in de workshop eenn deelnemer die er op gehoopt had Michel eindelijk eens in levende lijve te kunnen ontmoeten, hij kende hem immers al van zijn blog. Hij bleek gelukkig de weg naar deze blog ook gevonden te hebben.

2 Bedenking(en) :
Blogger marnix had op 02 december, 2009 15:45, de volgende bedenking ...

ha, ziet er goed uit,
een beetje reklame voor wikis, misschien komt er wel een nieuwe deelnemer voor wikipodium uit

 
Anonymous bea had op 03 december, 2009 10:39, de volgende bedenking ...

klopt, bruno.
ik vermoed dat interne-communicatie-mensen nog te weinig bezig zijn met online aanwezigheid. de kloof interne/externe communicatie is nog niet gedicht.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails